Školní poradenské pracoviště
Základní informace
Školní poradenské pracoviště (ŠPP) na naší ZŠ vzniklo 1. 1. 2015.
ŠPP zajišťuje poskytování a koordinaci preventivních, pedagogických a poradenských služeb přímo na škole.
ŠPP je tvořeno výchovným poradcem, metodikem prevence, školní psycholožkou a speciálním pedagogem.
Výchovný poradce: Mgr. Marcela Štroblová
Školní psycholog: Mgr. Martina Přichystalová
Metodik prevence: Mgr. Lenka Staníčková
Speciální pedagog: Mgr. et Mgr. Bc. Marie Novotná
Všichni členové týmu ŠPP spolu spolupracují a jejich činnosti se vzájemně prolínají, rovněž úzce spolupracují s pedagogy školy, vychovatelkami ŠD a poradenskými zařízeními (PPP - Pedagogicko-psychologická poradna, SPC - Speciálně pedagogické centrum).
S veškerými informacemi poskytnutými v rámci činnosti ŠPP je nakládáno v souladu se zákonem č.101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. Školní poradenské pracoviště poskytuje bezplatné poradenské a konzultační služby žákům, jejich rodičům a pedagogům. Snaží se pomáhat jim při zvládání a řešení výchovných, vztahových a výukových potíží.
Podmínkou pro poskytnutí školní poradenské služby nezletilému žákovi je informovaný souhlas jeho zákonného zástupce.
Výchovný poradce: Mgr. Marcela Štroblová
Školní psycholog: Mgr. Martina Přichystalová
Metodik prevence: Mgr. Lenka Staníčková
Speciální pedagog: Mgr. et Mgr. Bc. Marie Novotná
Všichni členové týmu ŠPP spolu spolupracují a jejich činnosti se vzájemně prolínají, rovněž úzce spolupracují s pedagogy školy, vychovatelkami ŠD a poradenskými zařízeními (PPP - Pedagogicko-psychologická poradna, SPC - Speciálně pedagogické centrum).
S veškerými informacemi poskytnutými v rámci činnosti ŠPP je nakládáno v souladu se zákonem č.101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. Školní poradenské pracoviště poskytuje bezplatné poradenské a konzultační služby žákům, jejich rodičům a pedagogům. Snaží se pomáhat jim při zvládání a řešení výchovných, vztahových a výukových potíží.
Podmínkou pro poskytnutí školní poradenské služby nezletilému žákovi je informovaný souhlas jeho zákonného zástupce.
Standardní činnosti výchovného poradce
- Spolupracuje s celým týmem ŠPP a koordinuje jeho práci.
- Spolupracuje s pedagogicko-psychologickou poradnou, speciálně pedagogickým centrem, střediskem výchovné péče.
- Provádí vyhledávání žáků, kteří potřebují pomoc a jejichž výchova, vzdělávání nebo psychický a sociální vývoj vyžadují speciální péči.
- Připravuje podmínky pro integraci žáků se zdravotním postižením, návrhy na další péči o tyto žáky, koordinuje poskytování poradenských služeb těmto žákům školou a školskými poradenskými zařízeními a koordinuje vzdělávací opatření u těchto žáků.
- Průběžně sleduje chování žáků po dobu školní docházky a předkládá návrhy na postup a řešení jednotlivých problémů.
- Metodicky pomáhá třídním učitelům při řešení aktuálních problémů třídních kolektivů.
- Zajišťuje nebo zprostředkovává diagnostiku speciálních vzdělávacích potřeb a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
- Zajišťuje průběžnou a dlouhodobou péči o nadané žáky.
- Spolupracuje s rodiči nebo zákonnými zástupci dítěte.
- Informuje rodiče žáků 5. tříd o možnostech přestupu na druhý stupeň a studiu na 8letých gymnáziích.
- Je ochráncem práv dítěte v prostředí školy.
- Shromažďuje odborné zprávy a informace o žácích v poradenské péči a dalších poradenských zařízeních a jejich zajištění v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů.
Tel.: 511 119 253
Email: stroblova.marcela@zszebetin.cz
Konzultační hodiny:
Středa 13:30-14:15 hod. (nutno se předem objednat)
Individuálně po předchozí domluvě.
Standardní činnosti metodika prevence
- Spolupracuje s výchovným poradcem a třídními učiteli.
- Pomáhá vytvářet a realizovat program prevence zneužívání návykových látek a rizikových jevů ve škole.
- Sleduje aktuální situaci ve škole a inovuje strategie přístupu k prevenci.
- Poskytuje odborné vedení a metodickou pomoc pedagogickým pracovníkům školy při realizaci preventivního programu školy a při provádění jednotlivých preventivních aktivit.
- Koordinuje poskytování vzdělávacích akcí pro pedagogy na dané škole.
- Spolupracuje s institucemi, které zajišťují odbornou pomoc v problematice prevence a zneužívání návykových látek.
- Zajišťuje informovanost žáků nebo jejich zákonných zástupců o činnosti institucí, které poskytují pomoc dětem, které mají problémy se závislostmi nebo jinými negativními jevy v jejich sociálním vývoji.
- Spolupracuje se středisky výchovné péče, s krizovými centry a dalšími institucemi, které poskytují primární, sekundární i terciální péči ve státních i nestátních zařízeních.
- Ve spolupráci s dalšími odborníky poskytuje konzultační a poradenskou pomoc rodičům.
Tel.: 511 110 953 klapka 28
Email: stanickova.lenka@zszebetin.cz
Konzultační hodiny pro žáky:
Pondělí 12:00-13:00 hod.
Pátek 13:15-14:00 hod.
A kdykoliv po předchozí domluvě.
Elektronická schránka důvěry: schranka@zszebetin.cz
Webináře Centra prevence podzim 2024
Kontakty na odborníky, kteří Vám mohou pomoci
Dopis rodičům
Vážení rodiče,naše škola má zpracovaný Minimální program prevence, který je zaměřený na zneužívání návykových látek a problémy spojené s násilným chováním a šikanováním.
Uvědomujeme si, že žádná škola není zcela imunní proti výskytu šikanování. Chceme být připraveni zachytit případné ubližování silnějších slabším hned v počátku a účinně takové bezpráví zastavit.
Prosíme Vás proto o pomoc. Kdybyste měli podezření či dokonce jistotu, že je Vašemu dítěti ubližováno, bezprostředně se obraťte na třídního učitele/učitelku, metodičku prevence či ředitele školy.
Vaši informaci budeme brát velmi vážně a situaci budeme odborně a bezpečně řešit.
Děkujeme za Vaši podporu.
Hlavní cíle školního poradenského pracoviště
- Pracovat se všemi subjekty školy a vytvořit tak širokou základnu primární prevence školní neúspěšnosti a sociálně nežádoucích jevů.
- Sledovat účinnost preventivních programů aplikovaných školou a vytvořit metodické zázemí pro jejich vytváření a realizaci.
- Připravit podmínky a rozšířit možnosti integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných.
- Vybudovat příznivé sociální klima pro integraci kulturních odlišností a přijímání sociálních odlišností na škole.
- Posílit průběžnou a dlouhodobou péči o žáky s neprospěchem a vytvořit předpoklady pro jeho snižování.
- Prohloubit včasnou intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů.
- Poskytovat metodickou podporu učitelům při aplikaci psychologických a spec. ped. aspektů vzdělávání do školních vzdělávacích programů.
- Prohloubit a zlepšit spolupráci a komunikaci mezi školou a rodiči.
- Integrovat poradenské služby poskytované školou se službami školských poradenských zařízení (zejm. pedagogicko-psychologické poradny, speciálně pedagogická centra, střediska výchovné péče).
Standardní činnosti školního spec. pedagoga
- Vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich zařazení do speciálně pedagogické péče.
- Diagnostické a intervenční činnosti (péče o žáka/žáky se speciálními vzdělávacími potřebami).
- Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka (shromažďování údajů o žákovi, včetně anamnézy osobní a rodinné), analýza získaných údajů a jejich vyhodnocení.
- Vytyčení hlavních problémů žáka, stanovení individuálního plánu podpory v rámci školy a mimo ni (druh, rozsah, frekvenci, trvání intervenčních činností).
- Provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem (speciálně pedagogické vzdělávací činnosti, činnosti reedukační, kompenzační, stimulační).
- Provádění, event. zajištění speciálně pedagogické vzdělávací činnosti, činností reedukačních, kompenzačních, stimulačních se skupinou žáků.
- Participace na vytvoření individuálního vzdělávacího plánu (v kooperaci s třídním učitelem, učitelem odborného předmětu, s vedením školy, se zákonnými zástupci žáka, se žákem a s ostatními partnery podpůrného týmu uvnitř i vně školy).
- Průběžné vyhodnocování účinnosti navržených opatření, dle potřeby navržení a realizace úprav.
- Úpravy školního prostředí, zajištění speciálních pomůcek a didaktických materiálů.
- Zabezpečení průběžné komunikace a kontaktů s rodinou žáka (se zákonným zástupcem).
- Speciálně pedagogické poradenské intervence a služby pro žáky, zákonné zástupce a pedagogické pracovníky školy.
- Konzultace s pracovníky dalších poradenských zařízení.
Tel.: 511 110 953 klapka 63
Email: novotna.marie@zszebetin.cz
Konzultační hodiny:
Úterý 13:15-14:00 hod. (nutno se předem objednat)
Individuálně po předchozí domluvě.
Standardní činnosti školního psychologa
- Úvodní konzultace dítěti, které psychologa samo vyhledá.
- Poskytnutí krizové intervence dítěti, které se ocitne v mimořádně náročné situaci.
- Práce s třídními kolektivy (diagnostika vztahů, rozvoj spolupráce a komunikace, posílení pozitivních vztahů, rozvíjení osobnosti a sociálních dovedností).
- Anonymní anketní šetření a průzkumy ve škole (výskyt sociálně patologických jevů, vztah žáků k vyučovacím předmětům) a konzultování zjištěných údajů s pedagogickým sborem při důsledném zachování anonymity jednotlivých žáků, kteří se šetření účastnili.
- Opatření k maximálnímu využití potenciálu dítěte.
- Opatření k posílení pozitivní atmosféry ve škole.
- Konzultační a poradenská činnost pro rodiče a zákonné zástupce žáků týkající se výchovných i vzdělávacích obtíží a dalších oblastí, které mají dopad na jejich školní práci.
- Spolupráce s třídními učiteli při péči o třídní kolektivy.
Tel.: 511 110 953 klapka 29
Email: prichystalova.martina@zszebetin.cz
Konzultační hodiny:
Čtvrtek 13:15-14:00 hod.
Individuálně po předchozí domluvě.
Program proti šikanování
Program proti šikanováníPreventivní program školy
Školní preventivní programAktuální znění preventivního programu školy je k nahlédnutí na vrátnici školy.